Mafia II - Podsumowanie przed premierowych wad i zalet.

Witam, do wydania gry zostało 108 dni, więc myślę, że już czas podsumowywać wszystkie informację jakie dostaliśmy o Mafii II, oraz ostatecznie poznać Wasze (nasze) opinię. Ja zacznę.

Plusy:
-tętniące życiem miasto
-klimat, który wylewa się wręcz z ekranu
-osadzenie zabawy w realiach lat 40' i 50'.
-kapitalne głosy podłożone pod wirtualne postaci.
-zestaw broni odpowiadający realiom tamtych lat.
-świetne charaktery postaci, widać, że są barwne i każda z nich jest inna, ma swoją osobowość.
-duży wybór samochodów
-świat gry sporo większy od Mafii I
-troszeczkę bardziej sandboxowa rozgrywka (zmiana ubrań, wyglądu samochodów, własne mieszkanie itp.)

Minusy:
-czas gry około 15 godzin (nie wiadomo czy wliczone są w to cutscenki, jeśli tak to sami wiecie co o tym myśleć...).
-odnawialny system zdrowia.
-usunięcie manualnej skrzyni biegów
-kto jest bardziej spostrzegawczy mógł również zauważyć, że jeśli przeładowujemy broń to nie tracimy naboi z pozostałego magazynka co jest trochę dziwne... Jednak to może być tylko wina wersji beta, więc zobaczymy jak to będzie w finalnej wersji.
-Brak garażu jaki mieliśmy w jedynce na swoje samochody, że wszystkie stały i mogliśmy je zobaczyć i wybrać, a przez to zwiększał się realizm gry.
-FATALNA "KAMPANIA REKLAMOWA" :!:

Teraz Wy podajcie jakieś rzeczy które Wam się podobają, a które Waszym zdaniem są złe. Mogą to być oczywiście rzeczy, które ja już wymieniłem. Zobaczymy ilu z nas o co się najbardziej boi ;-)
Obrazek
Ja się boje, że ze względu na to iż gra była tworzona równolegle z wersjami na konsole, będzie zbyt prosta.
Rzeczywiście, przychylam się do wypowiedzi Acozza. To mogłoby zaszkodzić i solidnie zepsuć zabawę. Co do plusów to zgadzam się z Dantesem, natomiast co się tyczy minusów, to osobiście nie uważam usunięcia manualnej skrzyni za minus. Tzn. chodzi o to, że mi to nie przeszkadza, bo ja i tak jeżdżę na automacie, natomiast dla kogo innego może to być minus. No i odnawialny system zdrowia, to również nic dobrego, bo psuje to realizm gry. A jeśli chodzi jeszcze o coś, co dla mnie może być minusem, to polski dubbing. Oby go nie zrobili, bo rzeczywiście, głosy i tak są świetnie dopasowane a dubbing to zły pomysł.
-odnawialny system zdrowia

Zależy dla kogo ;-) .Mi bardziej zależy na fabule,a mniej na tym żeby się przy misjach pomęczyć, oczywiście w takim pozytywnym znaczeniu.
A garaż zdecydowanie na minus.Myślałem że sobie ładnie autko przed oknem postawie a tu takie coś. :roll:
"Wole żyć w pidżamie niż umrzeć w garniturze..."

Leo Galante
nivener napisał(a):
A jeśli chodzi jeszcze o coś, co dla mnie może być minusem, to polski dubbing. Oby go nie zrobili, bo rzeczywiście, głosy i tak są świetnie dopasowane a dubbing to zły pomysł.


No to możesz już odetchnąć, dubbingu nie będzie. Będą napisy. ;-)

Niestety, ale mamy teraz takie czasy, że wydawcy więcej kasy mają z kieszeni konsolowców i to pod nich robi się teraz gry.
Poza tym w tej materii bardziej martwiłbym się o Wiedźmina 2 niż o Mafię II.

Ja na razie nie dostrzegam minusów gry, chciałbym tylko aby było dużo nawiązań do pierwszej części.
Wiem, że nie ma być ich sporo, ale każde nawiązanie wywoła gęsią skórkę podczas "powrotu do jedynki".
Obrazek
Do minusów dodałbym jeszcze fakt, że możemy jednocześnie mieć przy sobie 8! rodzajów broni. Nie ważne czy to broń krótka czy długa. W jedynce lepiej to było rozwiązane - że tak powiem, bardziej realistycznie.
A ja się bardzo cieszę że będą wersje konsolowe - na moim starym komputerze gra nawet by się nie odpaliła, a tak bez problemów zagram sobie na konsoli ;)
Gra jeszcze nie wyszła, więc nie będę pisał żadnych wad ani zalet. Jedyną rzeczą,. jaka mnie najbardziej denerwuje, to wspominana już przez Dantesa BEZNADZIEJNA kampania reklamowa :( Zastanawia mnie to, czemu twórcy nie postąpili tak jak R* przy okazji tworzenia GTA IV (to jest zmiksowane cutscenki w trailerach, zero lub minimalne spoilery w informacjach i całkowity brak gameplay'ów przed premierą)...
Co do gameplayów to ja nie mam nic przeciw nim, choć fakt, że psuje to trochę niespodziankę i to pierwsze wrażenie po uruchomieniu gry. Ale jednak z drugiej strony przynajmniej wiemy co kupujemy, a nie przysłowiowego "kota w worku". A po tym co w tych gameplayach widziałem jeszcze bardziej się upewniłem, że tę grę muszę mieć.

A jeśli mam mówić o tym co mnie denerwuje i czego się boję to na pewno ten garaż, wolałbym sam sobie auto koło auta postawić. A najbardziej obawiam się tego, co jest normą w GTA, tzn: znikające auta. Zostawiamy gdzieś auto, a po jakimś czasie po nie wracamy a tu się okazuje że już go tam nie ma. Nie licząc tylko tych oznaczonych miejsc pod "safe housami" w GTA IV w których auta się zapisują. A tym czasem Lost Heaven to jedno wielkie takie "oznaczone miejsce", oby tak było nadal.Po za tym w Mafii (pierwszej oczywiście), pozostając nadal przy temacie aut, podoba mi się też to, że jak dostajemy nowe auto, lub zabierzemy z jakiegoś miejsca to już nowego tam nie będzie. A w GTA zabieramy komuś auto, a za chwilę pod jego domem stoi drugie takie samo. Może to pierdoła, ale jednak jakoś mi to zawsze w GTA przeszkadzało. I dlatego mam teraz takie obawy w stosunku do Mafii 2, że skoro tak "odrealnili" grę, to mogą też to popsuć.
Obrazek
Obrazek
Dantes napisał(a):
Plusy:
-świat gry sporo większy od Mafii I

Mam obawy co do wielkości obszaru rozgrywki. Patrząc na mapę Empire Bay odnosi się wrażanie, że jest mniejsza od Lost Heaven. Chociaż najważniejsze jest to, aby była dopracowana.

Dantes napisał(a):
Minusy:
-usunięcie manualnej skrzyni biegów

Gdyby to była gra "wyścigowa" lub symulator, z pewnością byłby to minus. Uważam, że w mafii jest to zbędne i nie jest to minus.
A według mnie jest to ogromny minus, bo ja np przykładam wielką wagę do realizmu prowadzenia samochodów. Na jednym filmiku było widać jak w ktoś w Mafii 2 używał logitecha g25, który ma lewarek zmiany biegów. W tym momencie jest to marnowanie potencjału sprzętu, a ten lewarek możesz sobie ewentualnie potrzymać. Sam w Mafie 1 grałem na kierownicy i wiem jaka to przyjemność
Obrazek
Drk napisał(a):
Uważam, że w mafii jest to zbędne i nie jest to minus.

Ani dla mnie. Manual nigdy nie był mi potrzebny, jakoś lepiej mi się jeździło normalnie. Niespecjalnie się o to gniewam. Ale co ja tam mogę wiedzieć ;)

Dantes napisał(a):
Minusy:
-Brak garażu

Mnie też się to nie podoba ;/ W jedynce fajny był ten garaż. Dużo miejsca na własne samochody, ładnie wykonany. Przy okazji fajna miejscówa na przechowanie broni ;) A do tego blisko baru... Był idealny!

patricko napisał(a):
Co do gameplayów to ja nie mam nic przeciw nim, choć fakt, że psuje to trochę niespodziankę i to pierwsze wrażenie po uruchomieniu gry.


Ja się właśnie obawiam, że większość momentów z gry skojarzę z gameplayów, i będę przypominała sobie "aha, już to widziałam"

@Down:
No fakt, mógłby sobie być, Nikomu by wcale nie przeszkadzał. Niestety teraz ci, którzy chcieliby pojeździć na manualu są poszkodowani.
Obrazek
Drk napisał(a):
Dantes napisał(a):
Minusy:
-usunięcie manualnej skrzyni biegów

Gdyby to była gra "wyścigowa" lub symulator, z pewnością byłby to minus. Uważam, że w mafii jest to zbędne i nie jest to minus.


Pierwsza mafia w pewnym sensie była symulatorem jazdy, bo przecież system prowadzenia był bardzo realny. Dlaczego nie mógłby nadal być? Jak ktoś nie lubi manualnej skrzyni to nie musi jej włączać, ale mogła by sobie być. Jak ktoś lubi grać na kierownicy to bez manualnej skrzyni traci się połowę przyjemności z grania na niej.
Obrazek
Obrazek
patricko napisał(a):
Pierwsza mafia w pewnym sensie była symulatorem jazdy, bo przecież system prowadzenia był bardzo realny.

Miałem na myśli drugą odsłonę mafii, w końcu niej dotyczy temat.

patricko napisał(a):
Jak ktoś nie lubi manualnej skrzyni to nie musi jej włączać, ale mogła by sobie być. Jak ktoś lubi grać na kierownicy to bez manualnej skrzyni traci się połowę przyjemności z grania na niej.

Jeśli ktoś gra przy pomocy kierownicy, jak najbardziej rozumiem jego zdanie. Jednak moim zdaniem wszytko to kwestia gustu, indywidualnego u każdego gracza. Ja gram bez kierownicy stąd moje zdanie.
Wojtas racja zapomniałem o broni. Kolejne niepotrzebne ułatwienie to raz, a dwa mniejszy realizm, bo kto nosiłby ze sobą 8 rodzajów broni, bez podziału na krótkie i długie...? Również Accoz ciekawą rzecz zauważył, że gra może być za łatwa... Ja od razu mam w planach przejście Mafii II na największym poziomie trudności, więc mam nadzieję, że będzie wymagająca gra, ale trzeba przyznać, że odnawialny system zdrowia i aż 8 (!) broni przy sobie jednocześnie na pewno tej gry nie utrudniają.
Jak to Patricko fajnie nazwał, trochę niepotrzebnie "odrealniają" nam tą grę. Miejmy nadzieję, że to wersja beta i dlatego tak jest. Liczę, że na największym poziomie trudności będę musiał się namęczyć z przejściem gry. Co jak co, ale w Mafii I przechodziłem nie jedną misję po kilka (naście) razy nawet. Chciałbym to powtórzyć i tutaj.
Co do manualnej skrzyni biegów, to jest to oczywiście sprawa bardzo indywidualna, ale jednak póki dają nam możliwość wyboru jest wszystko ok, bo jedni wybiorą 'manuala' a drudzy 'automata', a jak zabierają nam jedną z tych możliwości to dla tych drugich nic się nie zmienia, a dla tych pierwszych jest to właśnie MINUS.
Tak jak Bananmaciek napisał, gra na kierownicy w Mafię to była radocha, ja przełączałem sobie, raz na kierownicę raz na klawiaturę jeśli misję tego wymagały, jak już przechodziłem Mafię po raz 5 to naprawdę super się jeździło i można było pokombinować.

"Co do gameplayów to ja nie mam nic przeciw nim" - ja też, dopóki nie zdradzają fabuły i nie jest ich tak dużo. Sorki, ale "szkielet" fabuły (czyli notabene najważniejszej rzeczy w Mafii) jest już ujawniony, więc moim zdaniem nie powinno tak być, do tego kilka misji, w których praktycznie wszystko nam pokazano, teraz jeszcze ten cały Frankie Potts czy jak mu tam i ta jego mapa. Niby szczegół, ale ja bym wolał zobaczyć mapę, klikając już w grze przycisk TAB, i to byłoby coś, a tutaj jeszcze trochę to wycieknie cały scenariusz z gry do sieci.
Obrazek
Rozwiązaniem dla odnawialnego systemu zdrowia, możliwości noszenia większej ilości broni i możliwości przeładowywania broni bez konsekwencji mogłaby być po prostu opcja "realistic mode" w menu. Wątpię aby był to spory problem a w ten sposób każdy by wygrał. Dzieciaki mogłyby grać po swojemu, konsolowemu a reszta nie traciłaby na realizmie czy też braku balansu w grze.

Po raz tysięczny: Broń - niepoliczalna.
Obrazek
- M a f i a P B F -