Witam!

Najlepiej będzie jak odświeżycie sobie pamięć i zobaczycie trailer, o którym jest mowa w wywiadzie ;-) chociaż pewnie i tak znacie go na pamięć :mrgreen:

http://www.gram.pl/wideo.asp?id=633

Tak więc, zaczynajmy.

Witam w pierwszym wywiadzie Mafia II. Dzisiaj będziemy rozmawiać o rozszerzonym, 90-sięcio sekundowym trailerze. Jestem tutaj z Dendym Grace – producentem - oraz z Jackiem Scalici - kierownikiem produkcji. Jestem Elizabeth Tobii - wspól-manager 2K.

Elizabeth - Może chłopaki powiecie jaki był wasz udział w tym trailerze, zanim przejdziemy do szczegółowych pytań na jego temat?

Jack – O.K. Do mnie należała inicjacja całego konceptu. Tworzyłem go razem z 2kCzech, a efekty możecie zobaczyć dzisiaj. Edytowałem również paletę barw, ścieżkę dźwiękową i wszystkiego tego typu aspekty produkcyjne.

Elizabeth – A co z Tobą Denby?

Denby – Moją rolą głównie było popędzanie wszystkich, żeby każdy robił to co do niego należało. Kiedy trzeba było krytykowałem. Miałem zapewnić, aby wszystko było zrobione na czas, zgodnie z naszym grafikiem.

Elizabeth – Patrząc na trailer, nasuwa się pytanie czy to są sceny pochodzące z gry? Czy możecie powiedzieć jak je nakręciliście?

Jack – Został przygotowany przez zespół 2kCzech, ten sam, który przygotowuje cut-scenki do gry. Tak więc, do jego przygotowania, używali edytora scen tworzonego na silniku gry. Niektóre sceny jaki zobaczyliście, stworzyliśmy specjalnie na potrzeby trailera, ponieważ w grze nie mamy takich ujęć kamery jak np. blisko postaci matki i tego typu rzeczy. Pozostałe miejsca zostały wzięte ze scenek przerywnikowych.

Elizabeth – Czy to oznacza, że żadna z tych scen nie była specjalnie renderowana? Że wszystko to pochodziło ze scen zawartych w grze, których będziemy mogli doświadczyć?

Jack – Tak. Możecie się właśnie spodziewać takich cut-scenek. Wszystkie modele pochodziły z gry, zostały stworzone w produkcji i nic naprawdę nie było upiększane. Nie poszliśmy żadnej firmy zajmującej się przygotowywaniem trailer’ów i nie powiedzieliśmy: „Hej, to jest nasza gra, sprawcie, aby wyglądała lepiej”. Te sceny naprawdę pochodzą z gry.

Elizabeth – Dlaczego zdecydowaliście się użyć kościoła? Czy to jest kościół pochodzący z gry i będziemy go mogli zobaczyć w mieście podczas grania?


Jack – Denby, nadal mamy kościół w grze prawda?

Denby – Tak, tak. Mamy kościół. Jest umiejscowiony w mieście. Jedyna rzecz jakiej nie będziemy mogli zrobić to wejść do kościoła. Tą część specjalnie przygotowaliśmy do trailera. Myślę, że to wyszło z dzieciństwa Jacka, kiedy mama zmuszała go do chodzenia do kościoła [śmiech]. To było naprawdę inspirujące, bo jest on dobrym katolikiem.

Elizabeth – Porozmawiajmy o postaciach jakie widzimy w trailerze. Podczas spowiedzi wiele twarzy nam przemyka. Są gangsterzy, detektyw. Czy to są postacie, które ujrzymy w grze i będą oni częścią fabuły?

Jack – Tak. Wszystkie te postacie, poza prostytutkami będą częścią fabuły.

Denby – Jack ma chyba na myśli to, że prostytutki są bardziej ekstrawaganckie i to jest ta strona, która daje wiele przyjemności [śmiech].

Elizabeth – Właściwie to miało być moje następne pytanie na temat tych pań. Kim jest ten człowiek siedzący razem z nimi i czy ludzie będą mogli zobaczyć takie kobiety?

Jack – Tak. Są to niektóre z wielu prostytutek jakie mamy w grze. Ta scena ma miejsce w burdelu, a ten człowiek to Joe Barbaro. Jedna z głównych postacie i najlepszy przyjaciel Vito.

Elizabeth – Zmieńmy temat i porozmawiajmy trochę o akcji jaką zobaczymy w grze. Przemykają nam w scenach i jest tego dosyć sporo. Jak dużą część będzie stanowić jazda samochodami?

Denby – W Mafii II absolutnie dużą rolę będzie odgrywało jeżdżenie autami, to jest to co podobało się ludziom w pierwszej części Mafii. Gra jest umiejscowiona w latach 50-tych. Daliśmy realistyczne samochody z tamtego okresu i wszystko czego można się spodziewać.

Elizabeth – Porozmawiajmy trochę o walce. Widzieliśmy w scenach różne rodzaje starć. Czy będziemy mogli robić wszystko to co w trailerze? Strzelać, bić itp. ?

Jack – Tak. Jest zaimplementowany system walki wręcz, o którym bardziej szczegółowo może powiedzieć Denby.

Denby – Więcej o systemie walki wręcz opowiemy w następnych wywiadach. Bronie pochodzące z tamtego okresu jak i walka wręcz będą dawać graczowi wiele satysfakcji. Właśnie takie rzeczy sprawią, że gra będzie dojrzała.

Elizabeth - Ponownie zmieniając temat. Ludzie pytają o ścieżkę dźwiękową. Czy możecie opowiedzieć o muzyce z trailera? Jest jakiś sposób aby ją dostać? Jest jakiś powód dla którego wybraliście właśnie ją?

Jack – Pierwsze co usłyszeliście to piosenka świąteczna „Deck The Halls”, ponieważ chcieliśmy zacząć czymś co jest związane z Bożym Narodzeniem, kościołem, zimą, śniegiem. Tak żeby każdy, nie ważne skąd jest, czy to z Angli, Francji czy Niemiec, mógł poznać że to są święta w USA i każdy chyba zna tę piosenkę. Do montażu scen akcji chcieliśmy użyć czegoś co pasuje do okresu w jakim gra ma miejsce, a są to lata 50-te. Więc wybraliśmy coś co naprawdę napędza akcje, czyli piosenkę Little Richard’a, która nazywa się „Long Tall Sally” możecie ją pamiętać z filmu „Predator”. Wszyscy ją uwielbiają i byli zadowoleni.

Denby – Tak, myślę że jest to bardzo popularny kawałek. Ludzie ją często ściągają na swoje odtwarzacze mp3 i nadal chcą jej słuchać. To wielki utwór z tamtego okresu i chyba każdy lubi Little Richard’a.

Jack – Zgadzam się. Poza tym planujemy wydać Soundtrack i postaramy się aby najważniejsze utwory z gry trafiły na ten krążek.

Elizabeth – Po części odpowiedziałeś na moje kolejne pytanie. Czy w grze będzie więcej utworów takich jak te?

Jack – Oczywiście.

Elizabeth – Mnóstwo?


Jack – Tak będzie ich mnóstwo. To będzie największy soundtrack jaki stworzył 2K na dzień dzisiejszy.

Elizabeth – Porozmawiajmy zatem o nowych 30 sekundach trailera. Są to całkowicie nowe sceny, których ludzie nie widzieli. Dlaczego nie wyszedł on za pierwszym razem? I co chcieli w nim zawrzeć?

Denby – Początkowo pierwsza wersją trailera została wykonana wyłącznie na rozdanie nagród VGA. Daliśmy w nim „surowe” 60 sekund pokazu, w których chcieliśmy zawrzeć wszystko. Jednak później uznaliśmy, że historia jaką pokazuje trailer nie jest dokończona, więc dodaliśmy ten kawałek, który kończy historię. Wyjście z kościoła, wsadzenie matki do taksówki przed udaniem się z chłopakami na miasto wydawało nam się dobrym zakończeniem. Po wejściu do auta zaczęli się z niego śmiać, że jest maminsynkiem.

Elizabeth – Więc kim są ci panowie w samochodzie, z którymi wsiada Vito? I dokąd jadą? Czy ma to zostać kwestią naszej wyobraźni?

Jack – No wiesz, czterech kumpli w aucie…[śmiech]

Denby - Odpowiadając na twoje pierwsze pytanie. Są to najlepsi przyjaciele. Henry Tommasino, który był przedstawiany wcześniej i drugi z nich, o którym nie będziemy na razie mówić…

Jack – Ale na pewno pamiętasz go z pierwszego trailera

Denby – Tak to jest postać, którą będziemy dosyć często widywać, ale przedstawimy go nieco później

Elizabeth – A co z miastem, które widzimy kiedy wsiadają do auta? Czy tak będzie wyglądać miasto podczas gry?

Jack – Tak. Jest to specyficzny punkt miasta, na którym zatrzymaliśmy kamerę i tam właśnie między innymi będziemy grać.

Elizabeth – Czy całe miasto będzie tak wyglądać? Czy może będzie różnorodność w wyglądzie?

Jack – Tak jak każde prawdziwe miasto, będzie miało inne dzielnice. Każdy obszar ma swój własny wygląd, co sprawia, że wygląda na prawdziwie żyjącą metropolię. Poza tym gra będzie dziać się przy różnych porach dnia, różnej pogodzie, więc nie będzie tylko noc i śnieg.

Elizabeth – Ostatnie pytanie zanim pójdziecie. Kiedy będzie następny trailer?

Jack – Następny trailer ukaże się…BAM!! [pada strzał :-) ]

Według mnie cały wywiad został utrzymany w bardziej humorystycznym tonie niż PODCAST II. Na dodatek to zakończenie :mrgreen:
Obrazek