Ciekawostki

Tom napisał(a):
Nie wiem, czy to już tutaj było poruszane.
Wczoraj po powrocie z długiej trasy naszła mnie chęć na losową misję z Mafii II. Wybrałem rozdział 14, gdyż jest to moja ulubiona misja. Ale przejdźmy do rzeczy. Po wyjściu z placu budowy razem z Joe, musimy pojechać do El Greco. Gra proponuje nam trasę obok parku Lincolna. Aby zobaczyć tą ciekawostkę, musimy zjechać z trasy tak, żeby przejechać obok Sokoła Maltańskiego. Gdy już tam dojedziecie, powinny wam się rzucić w oczy dwie ikony wrogów na radarze. Nie możemy sprawdzić kto to, bo są one zamknięte kwadratem kamienic, ale można przypuszczać, że to zwykłe psy, gdyż gdy się zbliżymy, to słychać szczekanie. Zostały umieszczone najprawdopodobnie po to, by uniemożliwić nam wejście do restauracji z rannym Joe. Dowodem na to jest to, że gdy podejdziemy do drzwi sokoła, wyświetli nam się komunikat, że nie możemy tam wejść, ponieważ ścigają nas gangsterzy.


Można się tam bez problemu dostać za pomocą Injectora, modem do MII umożliwiającym przenikanie przez obiekty.
Ja znalazłem pewnego rodzaju ciekawostkowe w GTA V. Chodzi konkretnie o Obserwatorium. W ostatniej misji w Mafii II mamy możliwość przechodzenia po takim półkolu (na samym początku). W GTA V jest dokładnie tak samo, jakby twórcy zrobili kopiuj i wklej. :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Takie samo obserwatorium jest w Los Santos w GTA:SA, jest to kopia Griffith Observatory w Los Angeles

http://en.wikipedia.org/wiki/Griffith_Observatory
"Ileż to razy w myślach osiągałem wszystko. Udało mi się tylko nie być komunistą."

Adam Miałczyński, Adaś.
Trudno się dziwić, skoro Los Santos jest wzorowane na Los Angeles i robi to dość dobrze. W internecie można znaleźć porównania. Dla przykładu zamieszczam link:
http://gtasite.net/galeria/43/los-santo ... 77889.html
Żeby nie było off-topa to nawiązując do reszty postu napiszę, że Empire Bay jest wzorowane na Nowym Yorku.
Regulamin to Omerta, a ban to obrzyn.
Kolejna ciekawostka: obok ubojni Clemente kręcą się menele. Gdy wyciągniemy broń i wycelujemy do któregoś, to celownik zaświeci się na zielono i nie będziemy mogli do niego strzelić.

Woodens napisał(a):
Żeby nie było off-topa to nawiązując do reszty postu napiszę, że Empire Bay jest wzorowane na Nowym Yorku.

Fajna ciekawostka.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
W rozdziale 14, gdy na samym starcie odbieramy telefon od Joe, wywiązuje się rozmowa:
Joe: Vito, Jesteś gotowy?
Vito: A jak Ci się, k*rwa, zdaje? Obudziłeś mnie.
No cóż... nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Vito obudził się jeszcze zanim zadzwonił telefon.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Jeśli już ciągniemy temat telefonów, to on dzwoni albo jak Vito się obudzi i po chwili zaczyna dzwonić lub jak mieliśmy tego żywą okazje zobaczyć w misji Obsługa Hotelowa, gdy Vito poszedł spać, w nocy budzi go telefon i właśnie słyszymy go zanim wstanie go odebrać.

BTW. W misji Schody do nieba (chyba 14) pomijając temat pobudki. Ciekawe z jakiej budki dzwonił Joe, gdyż jeśli wcześniej się ubierzemy i odbierzemy telefon - po wyjściu zrastamy Joego stojącego przy samochodzie, tak jakby się przeteleportował, chwile po zakończeniu połączenia. :-P
Obrazek
EmpireVoyager napisał(a):
BTW. W misji Schody do nieba (chyba 14) pomijając temat pobudki. Ciekawe z jakiej budki dzwonił Joe, gdyż jeśli wcześniej się ubierzemy i odbierzemy telefon - po wyjściu zrastamy Joego stojącego przy samochodzie, tak jakby się przeteleportował, chwile po zakończeniu połączenia. :-P


Joe nie dzwoni z budki, tylko ze sklepu z bronią za rogiem. Przynajmniej tak wynika z rozmowy. Joe nie pojawia się tak od razu, bo najpierw musimy się ubrać, a to w realnym świecie trochę trwa. Po prostu mechanizm gry jest taki, że klikamy jedną opcję i już mamy ciuchy na sobie. Na tym kończymy temat tej ciekawostki, bo temat jest od podawania ciekawostek, a nie od dyskutowania nad nimi.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Tom napisał(a):
Nie wiem, czy to już tutaj było poruszane.
Wczoraj po powrocie z długiej trasy naszła mnie chęć na losową misję z Mafii II. Wybrałem rozdział 14, gdyż jest to moja ulubiona misja. Ale przejdźmy do rzeczy. Po wyjściu z placu budowy razem z Joe, musimy pojechać do El Greco. Gra proponuje nam trasę obok parku Lincolna. Aby zobaczyć tą ciekawostkę, musimy zjechać z trasy tak, żeby przejechać obok Sokoła Maltańskiego. Gdy już tam dojedziecie, powinny wam się rzucić w oczy dwie ikony wrogów na radarze. Nie możemy sprawdzić kto to, bo są one zamknięte kwadratem kamienic, ale można przypuszczać, że to zwykłe psy, gdyż gdy się zbliżymy, to słychać szczekanie. Zostały umieszczone najprawdopodobnie po to, by uniemożliwić nam wejście do restauracji z rannym Joe. Dowodem na to jest to, że gdy podejdziemy do drzwi sokoła, wyświetli nam się komunikat, że nie możemy tam wejść, ponieważ ścigają nas gangsterzy.



Obrazek

Za pomocą injectora dostałem się za jakiś budynek obok sokoła maltańskiego, i te ikony oznaczają wiszących w powietrzu wrogów którzy stoją nieruchomo i nie regują na nas nawet gdy do nich strzelamy. Jest ich czterech, ale po wybiciu ich dalej zostaje jakiś znacznik ale już nie znalazłem nic. Joe do nich strzela, jak zginą to poprostu lecą w dół i przenikają przez nieoteksturowaną ziemię.
W misji "Obsługa hotelowa", gdy musimy taszczyć ciało w Lone Star, gdy wciśniemy przycisk celowania poruszamy się znacznie szybciej.
W rozdziale "Dzikusy" podczas strzelaniny w odlewni gdy przejdziemy "pierwszy etap" (w momencie kiedy kamera się przestawia) pojawiają się w oddali kwiatki
Oto screen: http://imagizer.imageshack.us/a/img912/8994/juOHJz.jpg
Polepsz grafikę w mafii 2 za pomocą tych modów:
http://www.gamewatcher.com/mods/mafia-2 ... pdate-v1-1
http://www.gamewatcher.com/mods/mafia-2 ... _final-rar
Niestety nie mam filmiku ani nic.

W rozdziale "Dzikusy" podczas pościgu za Żelami gdy hot rod wjedzie przypadkowo w coś i się zablokuje to po chwili sam wybucha.


Jeżeli nie zgubimy tego hot roda i będziemy ciągle blisko to przy wjeździe do tunelu znika i rozpoczyna się rozmowa, jak go zgubimy.
W rozdziale 7 w drodze do nowego mieszkania jeśli pojedźmy trochę dłużej to rozpocznie nam się nowa rozmowa pomiędzy Vito a Joe , Joe pyta Vito czego konkretnie nauczył się wiezieniu oraz czy ma zamiar odwiedzić Leo.