Historia firmy

Illusion Softworks

Grisha,

Logo Illusion Softworks

Początki Illusion Softworks

Założone w 1997 roku w Brnie przez Petra Vochozkę i Jana Kuderę, Illusion Softworks zyskało sławę dzięki swojej pierwszej grze "Hidden & Dangerous" wydanej w 1999 roku. Była to taktyczna strzelanka, w której gracze kontrolowali czwórkę brytyjskich żołnierzy SAS, wykonujących różne misje sabotowania i ratowania podczas II wojny światowej. Gra ta stała się też początkiem współpracy z globalnym wydawcą Take-Two Interactive.

Pierwsze projekty i rozwój technologiczny

Wcześniejsze projekty Illusion Softworks obejmowały grę "Flying Heroes", która zawierała elementy powietrznych walk i była pierwszą grą studia wykorzystującą nowy silnik 3D o nazwie Ptero-engine, opracowany wspólnie z firmą Pterodon. Studio rozwijało równocześnie inny silnik 3D, LS3D engine, który później został użyty do stworzenia ich flagowej gry, "Mafia: The City of Lost Heaven", wydanej w 2002 roku. Mafia szybko zdobyła uznanie krytyków i została uznana za jedną z najlepszych gier o tematyce mafijnej, dzięki swojemu oryginalnemu scenariuszowi i świetnej rozgrywce.

Rozwój i nowe tytuły

W 2003 roku, Illusion Softworks wydało dwie ważne gry: "Vietcong", sytuowaną podczas wojny wietnamskiej, rozwiniętą przez firmę Pterodon z użyciem rozszerzonego silnika Ptero-Engine II, oraz "Hidden & Dangerous 2", kontynuację udanej serii o brytyjskim zespole SAS z II wojny światowej, która również korzystała z silnika LS3D. Kontynuacja "Vietcong 2" została wydana w 2005 roku we współpracy z Pterodonem.

Logo 2K Czech

Przemiana w 2K Czech

W 2007 roku firma Take-Two Interactive nabyła Illusion Softworks, a w roku 2008 przemianowano ją na 2K Czech. W 2009 roku, po zakończeniu prac nad "Mafia II", studio opuścił główny projektant Daniel Vávra, a rok później odszedł także założyciel i długoletni dyrektor Petr Vochozka, który założył Icarus Games. W 2011 roku studio wydało jeszcze grę "Top Spin 4".

Logo Hangar 13

Zamknięcie i przejście do Hangar 13

W 2014 roku ogłoszono zamknięcie praskiej filii studia, a projekt, który był wówczas rozwijany (przypuszczalnie trzeci tytuł z serii Mafia), miał zostać przeniesiony do 2K San Francisco w Stanach Zjednoczonych. W 2017 roku 2K Czech zostało połączone z Hangar 13, z praską filią stającą się częścią Hangar 13, choć brneńska filia zachowała nazwę 2K Czech.