Podcast #3

Grisha, 3
Elizabeth: Witam w trzecim już epizodzie podcastu dotyczącym Mafii II. Dziś rozmawiać będziemy z Denby Gracem – producentem oraz Jackiem Scalici – dyrektorem produkcji. W dzisiejszym wywiadzie zagłębimy się w historię Mafii II. Grę zaczynamy Vit’em czy mógłbyś nam coś więcej o nim opowiedzieć?

Jack Scalici: Vito, to zwykły gość. Jego rodzina wyemigrowała z Sycylii gdy był młodym chłopakiem. W Ameryce dorastał jak większość amerykańskich nastolatków. Oczywiście pieniędzy zawsze brakowało, jego ojciec był zawsze zapracowany, a i matka także pracowała.
On i siostra dorastali w ubóstwie i właśnie, to było czynnikiem do tego by stać się kimś ważnym, poważanym i bogatym.

Elizabeth: Wiemy już co nieco o Vito, ale czy on na początku gry jest już kimś ważnym?

Jack Scalici: Nie, oczywiście, że nie. Jak każda osoba zaczynająca pracę dla Mafii musi dowieść swojej lojalności, dopiero z czasem, gdy jego reputacja zacznie rosnąc będzie mógł awansować w rodzinnej hierarchii.

Elizabeth: Wiemy, że w mieście istnieje kilka rodzin mafijnych czy możesz coś o nich zdradzić?

Jack: W mieście mamy trzy rodziny; Falcone, Vinci oraz Clemente, ta ostatnia ma największe wpływy w mieście. Dwie kolejne rodziny są mniejsze, ale próbują ugrać coś dla siebie. Nie są zbyt odmienne od siebie.

Elizabeth: Czy przyjdzie nam się spotkać z członkami Tych rodzin?

Jack: Oczywiście. W końcu, to Mafia!

Elizabeth: Wróćmy do Vita, opowiedz nam więcej trochę o kluczowych postaciach, które mogliśmy ujrzeć na screenach czy trailerach. Opowiedz nam trochę o Joe Barbaro i o innych jego znajomych.

Jack: Vito i Joe poznali się gdy dorastali w slumsach. Vito był wątłym dzieciakiem, a Joe był jego przeciwieństwem – silniejszy, wziął Vita pod swoje skrzydła. Obydwaj pochodzą z Sycylii. Joe pakuje się w tarapaty a z nim i Vito. To tacy typowi przyjaciele, którzy pomagają sobie w trudnych sytuacjach.

Denby Grace: Historia Mafii II kręci się wokół relacji Vita i Joego. Obydwaj mają te same aspiracje i cele. To jest dobry materiał na przedstawienie historii ich przyjaźni i wspólnych doświadczeń. Martwisz się o Joego i gdy on wpada w kłopoty, pomagasz mu się z nich wykaraskać, bo w końcu jesteście przyjaciółmi.

Elizabeth: Wiemy, że gra będzie toczyć się w latach ’40 i ’50 Ile czasu spędzimy w tych okresach i jak będą one się różnić od siebie?

Denby: Gracz spędzi dużo czasu w tym i tym okresie. Będą one wyraźnie różniły się między sobą. Lata ’40 to końcówka wojny, Ameryka jest w głębokiej recesji, wszechobecna bieda i marazm. Później nadchodzą lata ’50 czyli wielki boom w Ameryce. Wszechobecna technologia, pierwsze reklamy w tv itd. Samochody nie były tylko do transportu, ale także jako coś, co odzwierciedlało Twoją duszę czy też pozwalało ci się bawić. Więc zderzą się tu dwa okresy, przygnębiające lata ’40 oraz piękne lata ’50 Jack masz coś do dodania?

Jack: W latach ’40 była wojna i to ona sprawiła, że ludzie nie mogli pozwolić sobie powszechnie na auta, bo metal i paliwa były potrzebne do celów wojennych. Gdy przechodzimy do lat ’50 wchodzimy praktycznie w inny świat, rock’n’roll, telewizja i reklamy. Poczujesz ogromna różnicę miedzy tymi dwoma okresami.

Elizabeth: Czy są jakieś poboczne historie dostępne w grze?

Denby: W sumie istnieje coś takiego i jest, to powiązane z życiem Vita, ale dużo zdradzić nie możemy. Reszta przeplata się poprzez główny wątek i jest związana z Vito i Joe’m.
Jack jak dużo postaci pierwszo i drugoplanowych mamy w grze?

Jack: Myślę, że gdzieś około 150 z którymi można się zetknąć i rozmawiać. I wile więcej z którymi nie można pogadać, ale gdzieś tam się przetaczają. W grze będzie główny wątek fabularny, ale będzie można go porzucić na czas przechodzenia pobocznych misji, które nie będą miały wpływu na główny wątek, tylko niektóre z nich będą uzupełnieniem głównego wątka fabularnego.

Elizabeth: Ostatni trailer przedstawił przykładową rozgrywkę działań. Czy, to samo ujrzymy w grze? Czy zobaczymy też jakieś komediowe aspekty gry?

Denby: Styl działania, który zobaczyliśmy w trailerze jest dobrym przykładem tego co ujrzymy w grze. Ale o tym więcej w przyszłych wywiadach. Tak będą aspekty komediowe.

Jack: Drugi trailer ukazał wesołe chwile pomiędzy Vito jego mama, a przyjaciółmi Vita. Było zabawnie. Jednakże Mafia jest dojrzałym dziełem. Nie jest komedią nie chcemy sprawić byś się śmiał. Gdybyś któregoś z nich spotkał w prawdziwym życiu zapewne nie byłoby Ci do śmiechu, oni zabijają ludzi, robią ogromne pieniądze.

Elizabeth: Dziękuję za wywiad

Jack: Dziękuję.
Denby: Dzięki.


Tłumaczenie: Grisha

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Yogii26
Yogii26
5 maja 2009, 21:35
No i teraz to się zapowiada gra. Różnice między latami '40 a '50 i rozwój kariery mafiosy. Dzięki za to!
Awatar użytkownika barth89
barth89
5 maja 2009, 20:08
Mnie się podoba to, że lata '40 i '50 wyraźnie będą się od siebie różnić.
Awatar użytkownika Kozdrowicki_11
Kozdrowicki_11
5 maja 2009, 18:55
Bardzo ciekawe. Znowu ujawniono kilka małych smaczków, w sumie nie mówiących zbyt wiele, a za to podsycających apetyt na grę.
W czym jak w czym, ale w marketingu i promocji Czesi są mistrzami.