Preview Mafii 2 z Rock, Paper, Shotgun

james_beckerson, 4

Pojawił się nowy, tym razem europejski preview Mafiii II, pochodzący ze strony Rock, Paper, Shotgun. Kilka spraw zostało w nim dokładnie omówionych:

  1. W przeciwieństwie do innych gier oferujących otwarty świat, przechodnie w Mafii 2 potrafią myśleć. Jeden mózg odpowiada za zachowania indywidualne, drugi za grupowe, a zachowanie przechodniów odpowiada wypadkowa instrukcji obu tych inteligencji. Tak więc np. mamy ciało leżące w parku. W okolicy może być dowolna ilość przechodniów, ale to kolektywny mózg zdefiniuje który podejdzie bliżej by zbadać sprawę. Inni otrzymają inne zadania, jak panikowanie, albo gapienie się. Jeżeli natomiast znajdzie się w okolicy policjant, mózg zbiorowy odwoła się do jego autorytetu, możne on zareagować, podejmując śledztwo.

  2. Inny przypadek - walczysz z czterema czy pięcioma gangsterami w parku. Mozg zbiorowy pozwoli im współpracować, wybierać dogodne pozycje, kryć się, lub nawet zachodzić Cię z boków. Jeżeli jeden z nich znajdzie się w jednostkowym niebezpieczeństwie, jego osobista inteligencja weźmie górę nad kolektywną , i zacznie on dbać o swój interes - np. mając mało życia, zacznie uciekać. Ma to także znaczenie w walce wręcz - walcząc z 3 ludźmi na raz, bezpośrednio zmagać się będziesz z jednym, podczas gdy dwóch innych będzie go zagrzewać do walki.

  3. Policja nie będzie rzucać wszystkich dostępnych środków w pościg za tobą, jeśli przekroczysz limit o 1 mile na godzinę, za co krytykowano Mafię I. Nie oznacza to jednak że nie będą wcale reagować na takie występki - tu znaczenie będą miały łapówki. Początkowo będziesz w stanie jedynie przekupić krawężnika aby uniknąć mandatu, gdy jednak zyskasz pozycję, będziesz mógł pozwolić sobie na telefon z najbliższej budki telefonicznej do komisariatu policji i żądanie odwołania obławy na Ciebie.

  4. Miasto zmienia się na wiele sposobów. Nie tylko zabudowa będzie się rozwijać z upływem czasu, ale możesz także obserwować te zmiany dokładnie w czasie rzeczywistym.Otoczenie niszczy się w doskonały sposób - obserwowaliśmy, jak podczas strzelaniny w barze drewno rozszczepia się dokładnie tam, gdzie zostało trafione. Jest to coś , co będzie cechować zapewne wszystkie obiekty. Materiały palne zajmą się ogniem gdy rzucisz w nie koktajlem Mołotowa, żar pożaru może spowodować wybuch opon w okolicy. Jeżeli uwielbiałeś demolować budki telefoniczne w Mafii I, teraz całe miasto stanie się twym placem zabaw.

  5. Aby pozbyć się najgłupszego elementu gier ze światami otwartymi, 2K Czech opracował tony twarzy dla przechodniów. Istnieje (dotychczas) 250 twarzy dla NPC nie pełniących głównych ról w grze, każda zaprojektowana w indywidualny sposób. Mafia z 2002 ustawiła poprzeczkę odnośnie sposobu modelowania tych twarzy, a z urywków które widzieliśmy, można sądzić ze Mafia II poprawi ten poziom.

  6. Dialogi zostały nagrane wspólnie przez uznanych aktorów z Los Angeles. Pomogło to zlikwidować typową nieporadność rozmówek w grach, gdzie każdą kwestię nagrywano osobno, zgrywając intonacje głosu obu postaci. Mimo tego, aktorzy wzywani byli na dublowanie nagrań, dla osiągnięcia pełnego efektu.

  7. Tworzenie silnika Illusion zabrało 3 lata producentom z 2KCzech. Jest to jedna z przyczyn , dla których musieliśmy tak długo czekać na Mafię II - nie istniała technologia jaka była im potrzebna do realizacji ich planów, i musieli ją sobie stworzyć.

  8. Opady śniegu lub deszczu, jakie pojawia się w grze, będą miały wpływ na zachowanie się samochodu na drodze. Z pewnością będą się one lepiej prowadzić niż podskakujące pudełka z lat 1930-tych, ale to niewiele pomoże przy śliskiej nawierzchni. W grze będzie ok. 50 samochodów, opartych o prawdziwe modele, ale nie na licencji producentów.

  9. W grze nie będzie ekranów ładowania dzięki silnikowi Illiusion. Całe miasto zdoła się zbuforować w tle, oferując płynną rozgrywkę. Nawet misje będą się ładować w sposób niezauważalny dla gracza - ma to umożliwiać jak najlepszy odbiór "kinowy" nowej gry. W tym samym celu HUD , oraz zaimplementowana tym razem prawdziwa mini-mapa będą mogły być wyłączone.

  10. Poczyniono ustępstwa na rzecz współczesnego gracza- są to samoregenerujące się zdrowie , oraz wprowadzenie poziomów trudności do wyboru.

  11. Nie ma w planach jakiejkolwiek formy multiplayera. Producenci są skupieni obsesyjnie na trybie dla 1 gracza i doprowadzenie go do standardów, jakich sobie wymarzyli, zabiera tyle czasu, że jakikolwiek multiplayer wyglądałby na niedorobiony przy singleplayerze.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Acozz
Acozz
22 kwietnia 2009, 20:01
Zgadzam się, samoregeneracja sprawi że gra będzie za łatwa. Z tego co pamiętam, w Mafii I też było rozwijające się zabudowanie, taka drewniana budka, przy moście. Raz była, raz nie :p
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
22 kwietnia 2009, 19:57
"Poczyniono ustępstwa na rzecz współczesnego gracza- są to samoregenerujące się zdrowie , oraz wprowadzenie poziomów trudności do wyboru."

SAMOREGENERACJA - BLE
WYBÓR POZIOMÓW - OKI :D
Awatar użytkownika Han27
Han27
22 kwietnia 2009, 19:38
Ja wiedziałem, że ta gra będzie hitem, ale teraz jestem pewnie, że ta gra to będzie PRZEŁOM. Rozwijające się zabudowania, dwa osobne i współgrające ze sobą 'mózgi" przechodniów i wrogów. Inteligentna i drobiazgowa jednak nie przesadzająca policja. Pory roku. Ja, ja, ja nie mam słów... Po prostu czekam na jutrzejszy gameplay i jakiekolwiek informację o premierze. Dzień premiery Mafii II będzie dniem błogosławionym ;-P
Awatar użytkownika PablooCostello
PablooCostello
22 kwietnia 2009, 19:31
Kużwa jesli to co napisali okazie sie prawda to bedzie rewolucja w grach juz nie moge sie doczekac :)